2013. május 18., szombat

Patikamérlegen

Péntek reggel volt egy röpke elintézni való, el kellett menni a patikába, elhozni az előző este megrendelt és mára ígért gyógyszert. Ez egyfajta vérhígító készítmény, amit az anyukámnak írtak fel.
Óh ez semmi, majd én! Kilenc körül ott voltam, vette elő a szám alapján a receptes dobozt a patikusnő, ámde a doboz üres volt. Sajnálkozott, hgy sajnos nem volt a nagykerben ilyen gyógyszer.
Nagyon csúnyán nézhettem rá, meg mondtam is, hogy ez egy dolog, de nekem ez a gyógyszer kell, az anyámnak felírták, ez egy vérhígító, nem lehet, hogy ne vegye be, direkt erre a gyógyszerre állították be a kórházba, ez kell, és most.
Most jött a csoda.
A patikusnő elkezdett telefonálni, körbetelefonálta a a kerület gyógyszertárait, saját központjukat,  de sajnos nem járt sikerrel, sehol sincs.
Mondja, hívjuk fel a a gyógszert felíró doktor, hátha elég lesz a felírt 20 mg-os helyett a 15 mg-os.
Miért, 15 mg-os van?
Van. És kiteszi a 14 szemes 15 mg-os hatóanyagú tablettás dobozost.
Azt hiszem hallhatóan esett le a nagy kő a szivemről.
Jó, hát hívjuk, de az éntelefonom lemerült, itt sípol a táskámban és a doki telefonszámát se tudom.
Sebaj, itt a recept, én majd felhívom.
Patikusnő megint el, telefonálni.
Én meg elkezdek számolgatni.
Ha van 14 db 15 mg-os hatóanyagú tablettám, akkor abból tudok 10 db 20 mg hatóanyagú adagot csinálni.
Patikusnő érkezik,  doktor konzíliumon van, telefonszámot meghagyta, visszahívást kért.
Óvatosan kezdek a dologhoz.
Milyen tabletta van a dobozban?
Értetlenül néznek rám a kolléganőjével. Előadom az elméletemet, hogy öt tablettát harmadolunk, és megoldottuk a gordiuszi csomót. Elkerekedik a szemük, ilyet még nem hallottak.
- Hát, végülis...
Nézzük meg milyen tabletták vannak benne! Bontsuk ki ezt a dobozt én mindenképpen elviszem, lesz ami lesz!
A tabletták kicsik, gömb alakúak, rovátkolás mentesek, darabolhatatlanok...

Nem véletlenül mondta apám, hogy a gyalogság előtt nincs akadály,  mondom a megoldást:  Törjünk össze öt tablettát, és osszuk  el úgy, hogy egy -egy adagba öt mg hatóanyag kerüljön, és akkor egy tabletta, meg egy adag porított tabletta pont kiadja a 20 mg hatóanyagot!
Akár...
Így aztán lett 7 tablettából 5 mg-os kiszerelésű, papírzacskókba csomagolt 21 adag, kedden pedig megérkezik Győrből a másik doboz 14 db-os 15mg hatóanyagos tabletta.
Anyukám pedig naponta 1 tablettát és egy zacskót vesz be.

Amikor kisztornózta a patikusnő a 20 mg-os tabletta befizetett árát a gépből és kifizettem a 15 mg-os tabletta árát, meg a kicsomagolás költségeit, és megkérdeztem - mondja már meg legyen szíves, hogy  nem allergiás-e az eperre- nem értette mit is akarok.
Aztán amikor egy kiló friss földieperrel megérkeztem a patikába,  és jó étvágyat kívántam hozzá mindannyiójuknak, még elláttak két jó tanáccsal, írassam csak fel 20 mg-os hatóanyagú gyógyszert, mert ha elég is a 15 mg. akkor 20 mg.-os helyett bármikor tudnak 15 mg-osat adni, ha van, de 15 mg-os helyett nem tudnak húszasat adni, ha csak az van a patikában. Aztán meg  nehogy a 28 darabos kiszerelésűt írják fel véletlenül, mert arra nincs egészségpénztári támogatása, csak a 14 darabos kiszerelésűre.

Nincsenek megjegyzések: