2012. február 3., péntek

Te magad vagy az eladott termék

Olvasom, hogy a Facebook benyújtotta részvénykibocsátási kérelmét az amerikai tőzsdefelügyelethez, hogy ezzel tőzsdei céggé válhasson.

Lássunk néhány számot:
"A közösségi oldalnak a decemberi adatok szerint havi 845 millió aktív felhasználója van, ebből 483 millió napi rendszerességgel jelentkezik be. Napi átlagban 2,7 milliárd komment és lájkolás születik, és naponta 250 millió fotót töltenek fel a rendszerbe a felhasználók, akik között 100 milliárd ismerősi kapcsolatot tart számon a rendszer. Mindegyik épp egy dollárt ér a tőzsde szerint.A növekedés üteme egészen elképesztő: 2004-ben lépte át az oldal a havi egymillió egyedi látogatót, 2006-ban a tízmilliót, 2008-ban a százmilliót, 2010-ben az 500 milliót, és minden jel arra mutat, hogy idén meglesz az egymilliárd is. A jövőre nézve sokatmondó adat, hogy a felhasználói bejelentkezések fele valamilyen mobil eszközről történik."

A Facebook használatáért a felhasználónak nem kell fizetni. Innen nem származik bevétel.

A bevétel a facebook játékokból az ott megjelenő hirdetésekből és a játékokban (Farmvill és társai) megvásárolható dolgokból származik. "...a reklámbevételeket a 2009-es 760 millióról két év alatt 3,1 milliárdra tornászta fel, a mikrotranzakciók pedig, amelyek a 2010-es bevezetés évében 100 milliót hoztak, tavaly már 560 millióra rúgtak. A tiszta nyereség a 2010-es 600 millió dollár után tavaly elérte az egymilliárdot, a cég készpénztartaléka 3,9 milliárdra rúg. A vállalat egyébként csak 2009 óta termel nyereséget."

Tehát a facebook ingyenes. Ingyen kapod a lehetőséget, hogy barátaidat összegyűjtsd, velük beszélgethess, képeket ossz meg.
Tehát nem te vagy a fogyasztó, nem neked akarnak eladni- hanem téged adnak el.
Mi magunk vagyunk az áru.

Zseniális nem?

Ott van alul a gomb, megosztod? Lájkolod?

Nincsenek megjegyzések: