2011. augusztus 18., csütörtök

Szemtanúk előadása szerint...

Olvasom a kettes metrón történteket a szemtanúk előadásában.
Most már látható, hogy milyen egyszerű dolga is van a rendőrnek, ügyésznek, bírónak, ha egy esetet fel kell deríteni, és a történeti tényállást meg kell állapítani.

Nekem csak egy halovány és halk kis kérdésem van: nem kéne megnézni a biztonsági kamerák felvételét? Mert azon mégiscsak látszana hogy mit csinált ez a harmincöt vagy ötven éves, késsel vagy tűvel hadonászó alak a Deák térnél...

Az utolsó történet a legszebb:

Olvasónk nem lenn volt a peronon, hanem fenn, az aluljáróban. „Jobb oldalamról, a piros metró felől vagy 15-en futottak a templom felőli felüljáró részhez. Egy nő hátranézett, én megszólítottam, gondolván, hogy kigyulladt a metrókocsi, mert a feljáróból épp 20 darab tűzoltó teljes gőzzel rohant felénk (piros metró lejárat felé)”. Így derült ki, hogy „gyulladásról szó sincs, lent egy merénylő van, aki elkezdte üldözni az utasokat, és kés, tű volt nála”. Olvasónk gyanút fogott. „Visszakérdeztem, hogy üldözte, azt mondta igen, nem véletlenül rohantak fel”. A történet látszólag lezáratlanul ér véget, mint egy korai Krasznahorkai-novella, de ettől szép: „ekkor már a tűzoltók eltűntek a mozgólépcsőn, vagy 3 létrát cipeltek le. Értelemszerűen nem követtem le őket”.

Erről az egyik kedvenc viccem jut eszembe:

A híres oroszlánvadász felad egy hirdetést, hogy következő vadász szafarijára magas, erős, kisportolt testalkatú, bátor férfiakat keres, akik jól tűrik a mostoha körülményeket, gyakorlott utazók és jól bánnak a fegyverrel.
Jönnek is a jelentkezők, magasak erősek, bátrak, világlátottak,céllövő bajnokok. A harmadik nap estefelé megint csöngetnek az oroszlánvadász ajtaján.
Ajtót nyit, és meglát egy alacsony, vékonyka, cingár lábú kis fickót, aki azt mondja, hogy a hirdetésre jött jelentkezni.
Az oroszlánvadász hümmög, hogy a jelentkező testalkata nem éppen ideális, de azért kérdez:
Ön bizonyára világlátott utazó?
-Nem, dehogy, hangzik a válasz, a városból sose mozdultam még ki.
Akkor talán jól tűri a mostoha körülményeket?
-Ó nem, ötven éves leszek a jövő héten és még az anyámmal élek, ő gondoskodik rólam, mindent megad az ő pici fiának.
Akkor bizonyára gyakorlott vadász, és jól bánik a fegyverekkel?
-Nem, nekem soha sem volt a fegyver a kezemben, én pacifista vagyok.
Nos, akkor megkérdezhetem, hogy miért jött?
- Hát csak azért, hogy szóljak: rám ne tessék számítani!

.

Nincsenek megjegyzések: