2011. július 14., csütörtök

Bírósági rémtörténetek 19.

Nem javul a helyzet.
1.
Ma fél tizenkettőre volt kitűzve egy tárgyalás, én 60 km az ügyfél 100 km távolságról érkezett. A bíróság közölte velünk, hogy á, nem tárgyalnak, mert az ellenérdekű fél elfogultságot jelentett be az egész megyei bíróság ellen. Két nappal ezelőtt. A bíróság azt mondta, hogy gondolkokott rajta, hogy szólnak telefonon, hogy ne menjünk, de aztán mégse szóltak. És persze tárgyalást se tartottak.
Mi pedig így hiába mentünk...

2.
Egy cég változásbejegyzési kérelmét még június 29-én benyújtottam a cégbírósághoz. Július 3-ig nem érkezett semmi a cégbíróságtól. Július 4-én megjött végzés, hogy elutasították a változásbejegyzési kérelmet. Az indok, nem csatoltam be a vezető tisztségviselő megbízatás idejére is kiterjedő elfogadó összeférhetetlenségi nyilatkozatát.
Én, óvatos duhajként a cégbíróságra benyújtott dossziét egy másik e-mail címemre is el szoktam küldeni. Így ott megnézve, hát mit látnak szemeim, ott van a kérdéses nyilatkozat, olvasható jó másolatban becsatolva.
Felhívtam a cégbíróságot, de csak a leíróval sikerült beszélnem, aki megnézte a náluk lévő dossziét, és azt mondta, hogy hát akkor csak annyit tudok mondani, hogy passz. Kértem, hogy beszéljen a bíróval, mi a gondja, és most, hogy mégis ott van a nyilatkozat mit vár tőlem?
Délután visszahívtam, kapcsolta a bírót, aki elkezdett üvöltözni velem, hogy oda van írva a törvénybe, hogy mit kell becsatolni, olvassam el. Mondtam, hogy azt én is látom, de azt is látom, hogy be is van csatolva. És segítségért fordultam hozzá, mert nem világos, hogy mit akar tőlem, mit csatojlak még be. Hát az összeférhetetlenségi és a megbízatás idejét is tartalmazó nyilatkozatot tüntessem fel a be nem csatolt iratok között.
De a becsatolt nyilatkozat tartalmazza azt is, hogy a vezető tisztségviselő nem áll a Gt.23 § szerinti kizáró körülmények hatálya alatt, meg azt is hogy a határozatlan időre szóló ügyvezetői megbízatást elfogadja és nincs összeférhetetlenség sem.
Őt nem érdekli, legyen ott a be nem csatolt iratok között egy megnevezés, hogy "vezető tisztségviselő megbízatás határidejére is kiterjedő elfogadó és összeférhetetlenségi nyilatkozata"

Mi van, én vagyok a hülye, hogy nem tartalma szerint veszik számba az okiratokat, hanem csak szám szerint? És ezt nem, nem a nem jogvégzett jogi asszisztens mondja, hanem a megyei bíró.

És bár hibátlanul ott volt nekik minden, amit a jogszabály megkövetel, de be kell bizonyítani, hogy nem hiába vannak ott, mert a renitens és alkalmatlan ügyvédek szarul dolgoznak. Pedig nem is ők dolgoznak szarul...

És még csak két napja dolgozok szabadság után...

Nincsenek megjegyzések: