2010. december 2., csütörtök

Ciprus 2

Németország nyugdíjasainak 1/5 része biztosan itt van Cipruson, és sütteti magát a nappal, és éli a jól megérdemelt gondtalan nyugdíjas életét. Igen itt nem kell fűteni, nincs hideg, csak süt a nap, mág most is hász fok feletti a tengervíz hőmérséklete, az árak jelentősen olcsóbbak legalábbis a magyar áraknál, de hát persze hozzánk nem is akarnának jönni, mert nálunk is hó meg jeges eső van, mint náluk.

( a maradékból egy rész Madeirára költözik el télre, egy rész a Kanári szigetekre, egy rész meg Mallorcára, és talán ha a maradék 1/5 rész van otthon, de ő is csak azért mert átmenetileg valami dolga akadt az apaföldön.)
A német kolónia tagjai rézbőrűre sülten foglalták el a strandokat, és csapatokba verődve élvezik a napsütést, meg a tengert. Jó nekik.

Egyébként helyzetjelentésként el kell mondanom, hogy az árak valamivel alacsonyabban mint otthon, de legalábbis nem drágábbak.

Vajon magyar nyugdíjas kolóniával mikor lehet majd találkozni a fentebb említett helyek egyikén is?

Aztán este betérünk egy tengerparti étterembe, és vacsorázni készültünk. Éppen azon tanakodtunk az étlap fölött hogy mit is együnk, amikor jött a pincérnő, és kérdeztük, hogy ajánl-e valami helyi specialitást. Természetesen volt is ajánlata, és amikor mi egymás között elkezdtük latolgatni, hogy a húsgolyóban csak hús van-e vagy valami más is, pl. kenyér, vagy rizs, megkönnyebbült sóhajjal mondta a pincérlány, hogy jaj de jó, akkor folytathatjuk magyarul is!
Nagyon kedves volt, rögtön ellátott helyi jó tanácsokkal, hogy hol van a busz végállomás, hogy napi jegyet kell venni, mert az olcsóbb, mint két jegy ára, hogy Nicosiába ha megyünk, a sétáló utca folytatása a törökök által megszállva tartott rész, hogy kint minden olcsóbb, enni is vásárolni is a török részben érdemes.
Addig is itt helyben keressük meg a Smart elnevezésű boltot, és részletesen elmagyarázta, hogy hol is van, mert ott minden a kisebb boltok árainak töredékébe kerül csak, és ha nem akarunk feleslegesen sokat költeni, akkor menjünk csak oda vásárolni.

És valóban a Smart üzletben az addig látott árak kétharmada, vagy fele van felcímkézve az árukra.
És még nagyon jót is ettünk. Az étterem neve Alexander volt.

Azt úgy szeretem, ha mindenhol lehet egy kedves magyarral is találkozni. Örültünk egymásnak, elmondta, hogy évek óta kint él, hogy milyen itt az élet, hogy nyáron iszonyatos hőség van, meg rengeteg munka, de megéri csinálni, mert normálisan megél belőle. Igen, ugyanezt otthon nem tudta elérni.

IO írta...

Reméljük előbb, mint sohanapja.

Névtelen írta...

de csak azért 1/5, mert a többi Dél-Spanyolországban :)
Kgt

különben meg borzasztóan irigy vagyok!!! :((
ja, és érezd jól magad! :))

bluemoon írta...

Köszönöm, igyekszem. :D

De nézd csak: repülőjegy Ciprusra személyenként oda-vissza Malév-val 43.600.-Ft.( lásd Malév honlap) Szállás Larnakán a Hotel Petrou Bros-ban 10 napra két felnőttnek 262 euro azaz 131 euro/fő + 43.600.-Ft. reülőjegy. Enni otthon is eszünk, közlekedni is közlekedünk, a szálláshoz korlátlan wifis internet van, - így választottuk- a búvárkodásaink csak a plusz kiadások. Meg kell 10 nap szabadidő.
Nem nagyon kell ezért irigynek se lenni...

Névtelen írta...

Főleg az a 10 nap szabadidő! :)