2012. október 14., vasárnap

Harcosok étrendje

Sógorom hozta a hírt, hogy  régi barátunk, aki az elmúlt 40 éveben 140 kiló körül tengette életét, lefelezte magát. Szó szerint fele régi önmagának.  A maga megszokott rámenős stílusa viszont megmaradt, azonnal megvettette  vele a szakirodalmat és másnap elcipelte egy teljes testmasszázsra.
Már második éve él új módon, ahogy divatosan mondják teljes életmódváltást valósított meg.
Az evésben hozott forradalmi változás annyi csak, hogy reggel gyümölcsöt eszik, napközben valami sajtot, kefírt, és zöldséget, este viszont mindent, amit csak akar, és annyit amennyit bír.
És persze eljár edzőterembe súlyokat emelget és mozog rendszeresen.
Hát igen a nagy titok mindig az, hogy együnk kevesebbet és mozogjunk többet.

A történet elindította a vezérhangyát, mert ha neki sikerült, akkor bárkinek sikerülhet....
Éltelt két nap, addig morfondíroztam a dolgon és hétfőn reggel kitettem az asztalra a szőlőt meg az almát. Nem volt veszíteni valónk. Azazhogy nagyon is volt. Az eltelt tíz év szépen, apránként, évente egy -két kilóval ránkrakódott. Kire többel kire kevesebbel.
Tudtuk R-rel mindketten miről van szó, és teljes egyetértésben megettük a reggeli almánkat.

Az első héten nagyon éhesek voltunk. Csütörtökön azt mondtam, hogy ha valaki nekem az életben korábban azt mondja, hogy  ebédre két  kis paradicsomot fogok enni, három falat mozzarellával, hát bizonyára  elmeháborodottnak nézem, és gyorsan felvilágosítom, hogy előételnek legfeljebb...
R persze naponta kétszer állt mérlegre és gyakran csalódott képpel konstatálta, hogy semmi változás.
Aztán egy hét elteltével megindult a mérleg nyelve lefelé.
Közben a hold elkezdett telni és teliholdkor pont annyit mutatott a mérleg, mint három héttel azelőtt. Nagy volt az elkeseredésünk, de eközben jól éreztük magunkat, nem voltunk fáradtak,nem voltunk kimerültek, nem voltunk kívánósok, nem esett nehezünkre csak este enni, és már napközben éhesek se voltunk. Így aztán  folytattuk az újfajta táplálkozást, én meg biztattam R-t, hogy csak kitartás, mert kell ahhoz idő, hogy a raktárakból elkezdje a szervezetünk felszabadítani a tartalékolt anyagot.

Lassan két hónapja folytatjuk a napi egyszeri rendes étkezés módszerét, és jelentem: működik.
Olyan meglepő és örömteli látni, hogy egy jól sikerült vacsora után, reggel a mérleg rendszerint kevesebbet mutat, mint előző nap reggelén.

A mozgást kellene még kissé intezívebbé tenni, mert amikor elmentünk úszni meg jakuzzizni az bizony nagyon jól esett. Igen tudom, ott a lépcső, ingyen van emeletet mászni, gyakorlom is, úgyhogy döbbenetes élmény volt, hogy a mikor egy hete, este elmentünk amerikai focit nézni Cs-khez, és úgy mentünk fel hozzájuk a harmadikra, hogy igazán fel sem gyorsult a lélegzetem, nem kellett légszomjban meghalni, csak csodálkoztam, hogy már itt vagyunk?

Beszéljünk arról is, hogy ezzel az életmóddal viszonylag sok idő szabadul fel, mert a bevásárlás egyszerűbb, a főzés csak estefelé kerül napirendere, akkor is valami gyors, viszonylag egészséges étel készül, sőt jelentős anyagi megtakarítást is jelent ez a napi egyszeri rendes táplálkozás.

A gyümölcs, a zöldség és a hús  heti egyszeri bevásárlást jelent a piacon, a hét végén van többféle főzés, és hét elején esténként csak a már bekészített  ételt kell megmelegíteni.
Nem kell sem kalácsot, sem kenyeret venni és ezzel a napi vásárlást feleslegessé és tettük.

Az életritmusunkba pontosan belestimmel ez az étkezési rend, nem kell szabadkozni ha egy este összejövünk pár baráttal, hogy jaj, mi nem eszünk semmit, hoztuk magunkkal a káposztatorzsánkat, mert mi diétázunk. Semmi ilyen nem fordul elő, jó étvággyal eszünk a közös étkezésnél,  iszunk a borból vagy a sörből, megkóstoljuk a süteményt és nem kell, hogy lelkiismeretfurdalásunk legyen a diéta megszegése miatt. Semmit sem szegünk meg, az estefelé történő rendes étkezés beletartozik ebbe az életmódba.

Persze elolvastam sok mindent, kinek-kinek határozott álláspontját, hogy mikor kinek mennyit kell enni, napi ötször, napi egyszer csak reggel, csak délben. csak este, reggel királyian, kora este rendesen, nyugodtan, sose legyünk éhesek, tartsuk az inzulinszintünket állandó szinten, hagyjuk fel-le mozogni, merjünk éhesek lenni, ürítsük az epénket napi kétszeri zsírbevitellel de közte teljes el hat-nyolc óra. Van módszer ezerféle. Én meg teszem azt, ami nekem jó. Alapelv: a mértékletesség, együk azt és akkor amikor jól esik. Nekem ez a reggel gyümölcs, délben esetleg kefír, sajt, zöldség, ha kell,  este rendesen, és addig ameddig nem  leszek szomjasabb, mint éhes- bevált.

Lassan két hónap telik el és fejenként három-négy kilótól már megszabadultunk.

A múlt héten  felvettem a nyár elején vásárolt blúzomat, és döbbenten láttam, hogy lóg rajtam. A héten már a farmerem szára is harangozott a combomon.
Így aztán  ma -nagy örömmel-  előkerestem és felvettem a jelenleginél  egy számmal kisebb farmernadrágomat.

1 megjegyzés:

a mesélő írta...

Szia! Teljesen véletlenül keveredtem ide hozzád és annyira megörültem ennek a bejegyzésnek, étrendnek, hogy rögtön utána is olvastam alaposabban. Te a könyvet is megrendelted -áttanulmányoztad , vagy csak a blogban leírtak alapján, okosan és mértékletesen tartva a diétát is sikerült fogynod?